Spausdinti
Kategorija: Home page
Peržiūros: 3040

Psichoaktyviosios medžiagos gali sukelti ne tik malonius pojūčius, bet ir visiškai netikėtą organizmo reakciją – apsinuodijimą, panikos priepuolius, sąmonės netekimą ar kitus gyvybei pavojingus simptomus.
 
Jei žmogus sąmoningas, pirmiausiai būtinai išsiaiškinkite, kokias psichoaktyviąsias medžiagas jis vartojo. Tai padės greičiau ir efektyviau suteikti pirmąją pagalbą. Visais atvejais surinkite aptiktus miltelius, tabletes ir kita, kad gydytojai galėtų nustatyti, kas vartota.
Teikdami pirmąja pagalbą psichoaktyviosiomis medžiagomis apsinuodijusiam asmeniui, jo nekaltinkite. Taip pat daugeliu atveju nesitikėkite, kad nuo psichoaktyviųjų medžiagų apsvaigęs žmogus elgsis protingai ir nuosekliai.


 
Visais atvejais būtina iš karto kvieskite greitąją pagalbą: bendrasis pagalbos telefonas tel. 112 (galima skambinti ir iš mobiliųjų telefonų) arba 03, „Bitė“ ir „Tele 2“ – 033, Omnitel“ – 103). Būtina, kad bent vienas žmogus visada liktų prie asmens, kuriam reikia pagalbos iki tol, kol atvyks greitoji pagalba ir reikalui esant, suteiktų pirmąją pagalbą.
 
Žmogui, apsinuodijusiam psichoaktyviosiomis medžiagomis, pirmąją pagalbą reikia teikti, atsižvelgiant į žemiau aprašytus simptomus:
 
Jei žmogus mieguistas arba ne visai sąmoningas (tokią būseną gali sukelti opioidai, raminamieji vaistai)

Jei žmogus panikuoja (tokią būseną gali sukelti amfetaminai, kanapės, ekstazi, LSD arba „magiškieji grybai“):

Jei įvyko perkaitimas ir dehidratacija (ekstazi ir amfetaminas žymiai padidina organizmo temperatūrą, nes žmogus, šokantis karštoje erdvėje be reguliarių atsivėsinimo pertraukėlių, gali perkaisti; pirmieji tokie yra įspėjamieji ženklai: spazmai, mėšlungis, galvos skausmas arba staigus nuovargis):

 
Jei žmogus nualpo (tokią būseną gali sukelti heroinas, raminamieji vaistai, alkoholis, klijai, taip pat tokią būseną gali sukelti ekstazi vartojimas, pasireiškiantis organizmo dehidratacija):

Gaivinimo pozicija

Jei sustojo kvėpavimas:

Dirbtinis kvėpavimas